Körúti közlekedés 1. rész2015.06.02. 20:22, Admin
A 4-6-os villamos vonalán számos fura utazási szokásra lehetünk figyelmesek.
A 4-6-os villamos vonálán, helyhiány miatt egy két megálló peron eléggé keskeny. De ez még nem is lenne probléma, de az ahogy némelyik ember használja az eléggé bosszantó számomra.
Általában ezeknek a megállóknak a végén, vagy az elején van a zebra, de ez nem jelenti azt hogy a járműnek csak, az elejét vagy végét kell igénybe venni utas csere céljából. Tudom, hogy általában, az összes villamos megálló kialakítása, az előbb leírt módon történt (a villamos valamelyik végén vagy esetleg mind kettőn van a zebara). Ebből adódóan mindenki oda szeretne felszállni, ahol majd le fog száll. De emberek ne legyünk már ennyire lusták. Nem azon a 10 másodpercen fog múlni bárhova is az eljutásunk, ami alatt elsétélunk a villamos közepéig. Arról nem is beszélve, hogy az utas csere gyorsaságát is lehetne nagy mértékben növelni, ha nem egy - két ajtón szállna fel-le több 10 de ember. Van annak a járműnek több ajtaja is, amik szinte kihasználatlanok.
A keskeny peronnal a következő elég nagy probléma is fenn áll. A megálló végében elhelyezett zebrán átmennek az emberek, és ahogy átértek meg is állnak. Ezzel megint csak az utas cserét nehezítik meg. Mert nem elég, hogy a késöbb érkező emberek tovább haladását akadályozzák, de ahogy be ér a villamos a megállóban, a leszálló emberek szintén ugyanazon a ponton tudják elhagyni a megállót ahhol a rengeteg ember várja a villamost.
Mivel a megállók kialakítása adott, amin negyon nehéz változtatni, ezért néhány utasnak el kéne gondolkodnia, az ésszerű megálló használaton. Hiszen a gyorsabb utas cseréből következik a rövidebb menet idő. A fent említett problémák miatt a villamos egy teljes lámpafázist is el tud bukni az utas csere miatt.
UTAZZ TUDATOSAN.
|